Η διατροφική αξία του ροδιού

Χρήστος Γκόντιας Γράφτηκε από τον 

(2 ψήφοι)

Για την διατροφική αξία του ροδιού έχουν γραφτεί πολλά κείμενα με αναφορές από τους αρχαίους χρόνους μέχρι τη σημερινή εποχή. Εμείς επιλέξαμε να σας παρουσιάσουμε την άποψη ενός από τους καλύτερους διατροφολόγους της Ελλάδας, του κ. Παπαλαζάρου Αναστάσιου. Η επιλογή δεν είναι τυχαία και δεν οφείλεται μόνο στην αναγνωρισμένη επιστημονική του αξία, αλλά και στην καταγωγή του. Μεγαλωμένος στη Δράμα ο κ. Παπαλαζάρου έχει αναμνήσεις από τον κάμπο, τις μυρωδιές και τις γεύσεις της περιφέρειας. Ας διαβάσουμε λοιπόν τι λέει για την καλλιέργεια της ροδιάς,ένα δέντρο που μεγαλώνει με υπομονή και αγάπη ο υπεύθυνος του κτήματος "Το Ρόδινο" κ. Γκόντιας στο χωριό Φωτολίβος της Δράμας.

Το ρόδι δεν πρέπει να λείπει από τη διατροφή μας

Το ρόδι αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμινών, κυρίως C, Α και Ε. Ένα μέτριο ρόδι καλύπτει τις μισές περίπου ανάγκες μας σε βιταμίνη C, ισχυροποιώντας μεταξύ των άλλων και το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Επίσης, το ρόδι αποτελεί πολύ καλή πηγή φυλλικού οξέος, ενώ παράλληλα είναι και πολύ πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, κυρίως τανινών, ελλαγικού οξέος και ανθοκυανινών.
Μάλιστα, πρόσφατη αναφορά δείχνει ότι το ρόδι και γενικότερα οι διάφορες ποι¬κιλίες μούρων, έχουν την ισχυρότερη αντιοξειδω¬τική δράση σε κυτταρικό επίπεδο, σε σύγκριση με άλλα φρούτα που εξετάστηκαν. Μεταξύ των ευεργετικών του δράσεων συγκαταλέγονται οι αντιμικροβιακές, αντιφλεγμονώδεις, επουλωτικές και αντιδιαρροϊκές του ιδιότητες, ενώ ο χυμός του ροδιού χρησιμοποιείται για θεραπευτικούς σκοπούς εδώ και χρόνια.
Τέλος, εξαιτίας της υψηλής αντιοξειδωτικής του αξίας εμποδίζει την οξείδωση της «κακής» χοληστερίνης (LDL), που αποτελεί σοβαρό παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα. Συνυπολογίζεται ως ένας ισχυρός σύμμαχος της καρδιάς.

Και σε άλλο σχετικό του άρθρο συνεχίζει ο κ. Παπαλαζάρου:

«Όσες ρώγες έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη τη χρονιά», λέει ο λαός. Πέρυσι, πρόπερσι και παραπρόπερσι το σπάσατε. Το αποτέλεσμα; Το έλλειμμα και το χρέος των ελληνικών δημοσιονομικών αυξήθηκε, η ανεργία έφτασε σε διψήφιο νούμερο και τα νέα μέτρα βρίσκονται καθοδόν. Μήπως φέτος να πάτε κόντρα στην παράδοση και να βγείτε κερδισμένοι, στα σίγουρα, βάζοντας το ρόδι στο πιάτο και το ποτήρι σας;

Διατροφικός «θησαυρός»
Το ρόδι είναι ίσως και το μοναδικό φρούτο που καταναλώνεται μαζί με το κουκούτσι του, επιτρέποντάς μας έτσι να επωφεληθούμε πλήρως από τη θρεπτική του αξία. Περιέχει βιταμίνες Α, C, Ε, φυλλικό οξύ, σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες, συστατικά που βοηθούν όχι μόνο στην πρόληψη ασθενειών αλλά και στη φροντίδα χρονίων παθήσεων όπως η υπέρταση και τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Παράλληλα, είναι από τα φρούτα με την ισχυρότερη αντιοξειδωτική δράση, προστατεύοντας έτσι τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες φαίνεται να ευθύνονται για πλήθος ασθενειών όπως ο καρκίνος, οι καρδιοπάθειες και η γήρανση του δέρματος.

Όσον αφορά το θερμιδικό του περιεχόμενο, τα 100 γραμμάρια ροδιού σας δίνουν 83 περίπου θερμίδες που προέρχονται από 18.7 γραμμάρια υδατανθράκων, 1.67 γραμμάρια πρωτεΐνης και 1.17 γραμμάρια λιπαρών, ενώ παράλληλα σας εφοδιάζουν και με τέσσερα γραμμάρια ωφέλιμων φυτικών ινών. Καθαρίστε το ρόδι και προσθέστε το στις σαλάτες και τα κέικ σας, ενώ μπορείτε επίσης να παρασκευάσετε γλυκά επιδόρπια αναμειγνύοντας ρόδιμε ημιαποβουτυρωμένο γιαούρτι ή κρέμα βανίλιας.

Πιείτε για την υγειά σας
Ο χυμός του ροδιού είναι εξίσου πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά και χρησιμοποιείται για θεραπευτικούς σκοπούς εδώ και αιώνες. Θα μπορούσαμε μάλιστα να πούμε πως μπορεί να αποτελέσει και μία καρδιοπροστατευτική επιλογή. Μικρές μελέτες μέχρι σήμερα έχουν δείξει ότι εμποδίζει την οξείδωση της «κακής» χοληστερόλης και τη διαδικασία της αθηροσκλήρωσης, ενώ πιθανότατα συμβάλλει στη μείωση της συστολικής πίεσης του αίματος. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις πως η κατανάλωση χυμού από ρόδι μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα τεστοστερόνης γεγονός που, σε συνδυασμό με το ρόλο του στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της διάθεσης, της μνήμης, τη μείωση του στρες, αλλά και την αύξηση της λίμπιντο! Μπορείτε να παρασκευάσετε μόνοι σας το χυμό χρησιμοποιώντας τον αποχυμωτή σας, ή ακόμη και να επιλέξετε ένα ποτήρι χυμό κοκτέιλ ρόδι με χυμό σταφυλιού ώστε να απολαύσετε τη γεύση και τα θρεπτικά οφέλη και των δύο.

Και αν αυτή τη χρονιά κρατάτε κι εσείς μια επιφύλαξη για το αν το σπάσιμό του μπορεί να φέρει οικονομική ευημερία, τότε μπορείτε, τουλάχιστον για φέτος, να χρησιμοποιήσετε μία μικρή παραλλαγή που κρύβει μία μεγάλη αλήθεια: «ένα ρόδι την ημέρα..»!

 http://www.nutrimed.gr/gia_ka8e_stigmi/xristougenna_pasxa_klp/rodi_mi_to_spatefate_to.html

http://www.iatronet.gr/diatrofi/swsti-diatrofi/article/29090/5-trofima-poy-den-prepei-na-leipoyn-apo-ti-diatrofi-mas.html

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Τα ΜΜΕ μιλούν για εμάς

Προσθήκη σχολίου

Σιγουρευτείτε πως έχετε εισάγει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με το σύμβολο (*). Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.